Czy zauważyłeś jak szybko rośnie Twoja konkurencja na Allegro? A może dopiero masz zamiar rozpocząć swoją przygodę w sprzedaży internetowej? Cieszy mnie fakt, że coraz więcej firm i organizacji pozarządowych (NGO) dostrzega możliwości zwiększenia swoich dochodów poprzez sprzedaż na marketplace. Bywa też tak, że obecna sytuacja związana z pandemią ich do tego zmusiła. Tak, czy inaczej, sprzedaż produktów w internecie, to niesamowita przygoda pełna wyzwań, emocji, czasami porażek ale również pełna satysfakcji z osiągniętych rezultatów.
Allegro jest obecnie najbardziej popularną platformą sprzedażową w Polsce i pomimo wejścia  Amazon na rynek Polski, w najbliższym czasie ta sytuacja nie powinna się zmienić. Dlatego warto zadbać o kilka ulepszeń, które mogą sprawić, że Twoja sprzedaż znacznie się poprawi. Poniżej znajdziesz 9 sprawdzonych przeze mnie wskazówek,  jak zwiększyć sprzedaż na Allegro, które powinieneś wziąć pod uwagę już na samym początku swoich działań. Jeżeli już prowadzisz sprzedaż, to warto wprowadzić te zmiany na swoich aukcjach.

Zwiększ zaufanie do sprzedającego

Częstym powodem dla którego klienci nie kupują jest brak zaufania do sprzedającego. Dlatego warto zadbać o to, by potencjalny klient poczuł się pewnie. Jeżeli chcesz wzbudzić zaufanie powinieneś uzupełnić podstawowe informacje o swojej firmie. Niestety, pomimo, że wydaje się to oczywiste,  wielu sprzedawców zapomina o uzupełnieniu tych ważnych dla klienta informacji.
Weź pod uwagę również  ilość i jakość opinii otrzymanych od klientów. Mogę się założyć, że kupując coś na  Allegro patrzyłeś na opinię produktu jak i samego sprzedającego. Warto o to zadbać, ponieważ jest to jeden z największych powodów dla których kleint dokonuje wyboru sprzedającego. Postawi to Ciebie również  w świetle profesjonalnego sprzedawcy. Dobrym sposobem jest zwykłe poproszenie o opinię za pomocą autorespondera lub też wysłanie w przesyłce ulotki z taką prośbą. Jeżeli zdarzy się, że pomimo Twoich starań klient wystawi Ci ocenę negatywną, to koniecznie na nią odpisz w sposób grzeczny i merytoryczny. Warto również przeprosić za zaistniałą sytuację nawet, gdy nie jest z naszej winy.

#TIP: Czasami warto dać jakąś korzyść za udzielenie opinii na 5 gwiazdek. Może być to np. rozszerzenie gwarancji albo jakiś gratis do pobrania. Wszystko zależy od Twojej pomysłowości. W swojej pracy wykorzystuję różne metody i badam ich skuteczność. Ważne jest też ograniczenie kosztów takiej promocji, wiec warto dobrze to przemyśleć.

Przekieruj ruch na Allegro

Zastanawiałeś się kiedyś, skąd Twoja konkurencja ma tak wysoką sprzedaż pomimo wyższej ceny lub też ogólnie gorszej oferty? Prawdopodobnie przekierowała ruch z serwisów zewnętrznych takich jak Facebook, Instagram czy też YouTube. Świetnym sposobem na zwiększenie odwiedzin aukcji a tym samym zwiększenie szans na sprzedaż produktu jest dodanie w internecie postu/artykułu z linkiem prowadzącym do aukcji. Ważnym jest by, z takim postem dotrzeć do swojej grupy docelowej. Dzięki temu uzyskasz większą konwersję. Również dobrze konwertującym  a wielokrotnie nawet lepiej konwertującym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest współpraca z infuencerem, który zareklamuje Twoje produkty i na swojej stronie umieści odpowiedni link do produktu.

#TIP: Czy wiesz, że osoba promująca link na Allegro może uzyskać z tego tytułu dodatkowe korzyści finansowe? Służy do tego program affiliacyjny Allergo Polecam. Pomyśl jak możesz obniżyć swoje koszty poprzez działanie w tym programie.
https://allegro.pl/programy-lojalnosciowe/allegro-polecam

 Zadbaj o dobra jakość zdjęć

Regulamin jasno określa jak powinny wyglądać zdjęcia sprzedawanych produktów. Główne zdjęcie powinno przedstawiać produkt na czystym białym tle. Nie powinny się znajdować żadne grafiki, informacje promocyjne, ceny. Pierwsze zdjęcie, to jakby wizytówka i powinno być naprawdę dobrej jakości. Nie na darmo mówi się, że ludzie kupują oczami. Trzeba przyciągnąć ich uwagę.

Pozostałe obrazy powinny zawierać zdjęcia sprzedawanych przedmiotów w użyciu, tym bardziej, jeżeli związane są ze stylem życia. Warto również uwidocznić szczegóły produktu, jego cechy. Wszystko, co mogło by zachęcić klienta do zakupu i pokazać wyższość produktu nad produktami konkurencji oraz zapewni użytkownikom lepsze wyobrażenie o tym, jak Twój produkt może wzbogacić ich życie.

#TIP Jak zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy? Może warto ubrać pracownika w ubiór firmowy z dużym  nadrukowanym logo i zrobić zdjęcie jak trzyma sprzedawany przedmiot?
#TIP2 Wszyscy mają to samo zdjęcie od producenta? Warto je zmodyfikować, by wyróżniało się na tle innych. Powiększyć, pomniejszyć a może obrócić? Wszystko zależy od Twojej inwencji.

Zwiększ ilość metod wysyłki

Klienci już się przyzwyczaili do wygody kupowania w internecie. Warto im zaproponować różne sposoby wysyłki. Jeden klient ma koło siebie sklepy Żabka a inny paczkomat. Dlaczego więc nie ułatwić im życia? Jeżeli tylko wymiary produktu na  pozwalają i  możliwości odbioru produktu przez kuriera, powinniśmy umożliwić klientowi swobodny wybór.

Poza tym wysyłka produktu do paczkomatu, punktów odbioru jest niższa niż  wysyłka kurierem.

Badaj swoją konkurencję

Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż na Allegro, konieczne będzie badanie działań Twojej konkurencji. Takie badanie dostarczy cennych informacji. Nie chodzi tu wyłącznie o cenę, ale również o warunki sprzedaży np. czas zwrotu produktu.
Jeżeli Twoja konkurencja oferuje 14 dniowy termin zwrotu towaru może warto go znacznie wydłużyć. Moje doświadczenie pokazuje, że wydłużenie czasu zwrotu towaru nie powoduje znacznego zwiększenia ilości zwrotów. Jeżeli wydłużysz czas możliwości oddania produktu, może to również zwiększyć zaufanie do Ciebie i produktu.
Warto zawsze być krok przed konkurencją, tym bardziej, jeżeli koszty tego będą minimalne lub żadne.

Uzupełnij parametry produktu

Starannie uzupełnione pola parametrów produktu dostarczą jasnych i czytelnych informacji klientów. Będzie to niejakie podsumowanie zalet Twojego produktu i ułatwi klientowi podjęcie decyzji.
#TIP: Pamiętaj, że oprócz obowiązkowych parametrów możesz dodać swoje własne.

Zapewnij najlepszą obsługę klientów

Czy zdarzyło Ci się kiedyś dzwonić lub pisać do sprzedającego, by się dowiedzieć o szczegóły produktu? Mi się zdarzyło wielokrotnie i niestety poziom obsługi klienta był często bardzo fatalny. Brak odbierania telefonu, wielogodzinne oczekiwanie na zapytanie mailowe.
Opryskliwość sprzedającego i brak fachowego doradztwa. Czasy się zmieniają a wraz z nim wymagania konsumentów. Klientom bardzo zależy na terminowym dostarczeniu produktu, szybkiej odpowiedzi na zapytania, czy też brak pomyłek w wysyłce produktów. Praktycznie większość z tych rzeczy można zautomatyzować z wykorzystaniem dobrze skonfigurowanego oprogramowania niekoniecznie za miliony złotych.

To tylko kilka wskazówek, które proponujemy naszym klientom. Jeżeli zastosujesz chociaż część tych zmian na swoich aukcjach jestem przekonany, że spowoduje to wzrost Twoich dochodów i zwiększenie zaufania do Ciebie jako sprzedawcy.